top of page
  • आदर्श ओली

म्यानहोल क्लीनर

Updated: Dec 20, 2020

मल आफैंले बोक्नु भनेको रोजगारीको एक रूप हो जुन गुलामीको समान छ र दलितहरू बिरूद्धको भेदभावको सबैभन्दा महत्त्वपूर्ण रूप हो। निजी र सार्वजनिक सुक्खा शौचालय र खुला नालीबाट मलमूत्र सफा गर्ने प्रथा दक्षिण एसियाका धेरैजसो भागहरूमा प्रायः भारतमा कायमै छ। भारतमा महिलाहरू परम्परागत रूपमा 'मैन्युअल्ली कामदार' को रूपमा काम गर्दछन्, अझै पनि दैनिक आधारमा मानव फोहोर स पकडना कलन गर्दछन्, यसलाई उखुको टोकरीमा वा धातुको कुण्डमा लोड गर्नुहोस्, र बस्तीको बाहिरी इलाकामा यसलाई निकासको लागि आफ्नो टाउकोमा लैजानुहोस्। १ 1947। 1947 देखि सरकारले म्यानुअल स्केभ गिंग अन्त्य गर्न विभिन्न तरिकाहरू अपनाएको छ र यसमा आधुनिक विधिहरू समावेश छन्। त्यसैले मलको म्यानुअल डिस्पोजलको लागि अब कुनै आवश्यकता छैन। यो गरिएको थिएन किनकि यो राम्रोसँग कार्यान्वयन गरिएको थिएन। काम गर्ने मानिसहरू जातको तल्लोमा पर्छन् जसलाई "छुवाछुत जाति वा शुद्र जाति" पनि भनिन्छ। महिलाहरू सामान्यत: नाली, सुक्खा शौचालय र खुला दिसा साइट, नाली र नालीबाट सफा पनि गर्छन्। तर पुरुषहरू प्राय: ढल र सेप्टिक ट्या कि सफा गर्छन्। सेप्टेम्बर,, २०१ 2013 मा भारतीय संसदले मैन्युअल स्क्याभेन्जर र उनीहरूको पुनःस्थापना ऐन, २०१ 2013 (२०१ Act ऐन) को रूपमा रोजगार निषेध पारित गर्‍यो, जसले आफैंले आफैं मैनुअल पतन समाप्त गर्न फेरि प्रतिबद्ध गर्‍यो। मेरो अनुसार, यसले देशलाई राम्रो प्रभाव दिएन।


हाम्रो कालोनी (सावल नगर) मा त्यहाँ धेरै व्यक्ति छन् जसले एक महिनामा दुई पटक नाली र ढल सफा गर्दछन्। ती मध्ये एक आलोक र उनको छोरो ‘नीतीश’ मेरो साथी हो। मे २०१ 2013 मा, म र नीतीश भर्खरै एक सडक भएर गइरहेका थियौं र मैले उनलाई बुबाको काम र उनको परिवारको बारेमा केहि प्रश्नहरू सोधे। मैले उनलाई सोधें कि उसको बुबाले कति कमाउँछ र उसको बुबा कुन समयमा फर्कन्छ? उनले भने कि उनका बुबा प्रति दिन २००-११ रूपैयाँ कमाउँछन् र बुबा १२ बजे घर फर्किन्छन्। उनले यो पनि भने कि उनका बुबा रक्सीले मात्तिएका छन् र उनीहरूका अभिभावक बीच झगडा छ। मैले उनलाई उनको आमाको काम र उसको परिवारका सदस्यहरूका बारे सोधें? उनले भने कि उनकी आमा बंगलामा दासीको रूपमा काम गर्दछन् र उनका एक भाई छन् जो वर्षको उमेरका छन् र उनको नाम "गोलू" हो। उसको परिवारको कुल आम्दानी .4०० छ। मैले उनलाई सोधें, “मैले तपाईंलाई आफ्नो बुवासँग काम गरेको देखेको छु। के तपाई संग काम छ? उसले मलाई जवाफ दियो कि ऊ १ 15 वर्षको छ र भोलिदेखि ऊ आफ्नो बुबासँग काम गर्दैछ। उनले भने कि उनले काम गरिरहेको छैन तर उसले आफ्नो बुबालाई मात्र सहयोग गरिरहेको थियो। मैले उनलाई सोध्यो कि ऊ उसको स्कूलमा जान सकेन? उसले मलाई फरक तरीकाले जवाफ दियो कि यो निर्भर छ। यदि उनका बुबाले बिहान काम गर्ने छन् भने, उनी शायद एक महिनामा २ दिन उपस्थित हुने छैनन्। उनले यो पनि भने कि खाना खान गाह्रो छ। मैले उनलाई अन्तिम प्रश्न सोधे: उनी भविष्यमा के पढ्न चाहन्छन्? त्यसोभए उसले मलाई जवाफ दिएन र हिंडे। यो गरिब बच्चाहरू र उनीहरूको परिवारको वर्तमान अवस्था हो, दिल्लीमा मात्र होइन तर अन्य राज्यहरूमा पनि।



उदाहरणका लागि, महाराष्ट्रका गाउँहरूमा, पंचायतहरू निजी घरपरिवारले निषेध मैन्युअल पतन लागू गर्न असफल भएका छन् तर दलितहरुलाई अभ्यास जारी राख्न बाध्य पार्दैछन्। उनीहरूले शौचालय सफा गर्न जबरजस्ती गरिरहेका छन् र पंचायतीहरूले जातिगत आधारमा खुला शौच गर्ने क्षेत्र पनि निर्माण गरिरहेका छन्। तिनीहरू योग्य दलितहरूलाई उनीहरूको कामका निम्ति पनि इन्कार गरिरहेका छन्। त्यहाँ त्यस्तो कानून छ कि यदि दलितहरूले म्यानुअल काम गर्न इन्कार गरे भने उनीहरूलाई घरबाट निकालिनेछ। पुरुष र महिलाले शौच क्षेत्र सफा गरे। हिजो, मैले ह्युमन राइट वाचमा केही अन्तर्वार्ता पढेको थिएँ जसले भारतमा हातैले काम गर्ने गरेको कारण मर्ने संख्यामा उल्लेख गरेको कुरा उल्लेख गरे। त्यसोभए यो अहिलेको महाराष्ट्रको अवस्था हो।


मैले नीतीशलाई तालाबन्दी अघि फोहोरमा काम गरिरहेको देखेको थिएँ, हाम्रो बस्तीमा होइन तर पार्कको अगाडि। लकडाउन पछि मैले उसलाई अहिलेसम्म देखेको छैन। जब मैले उसको घर जाँच गरे, उनको घर लक भयो। मलाई पक्का विश्वास थियो कि नीतीश रिभर्स-बिहारी बिहारमा बसाई सरेका हुन सक्छन् र उनी आफ्नो गृहनगरमा नै रहनेछन्। मे २०१ 2014 मा, भारतीयहरूले नयाँ सरकार चयन गरे। हाम्रो प्रधानमन्त्री नरेन्द्र मोदीले दुबै ग्रामीण र शहरी क्षेत्रमा सरकारी शौचालय बनाएर भारतको सरसफाई प्रणालीलाई आधुनिकीकरण गर्न महत्त्व दिए। दिल्लीका मुख्यमन्त्री ‘अरविंद केजरीवालले भारतको सरसफाई प्रणालीलाई आधुनिक बनाउनको लागि एउटा मेसिन निर्माण गरेर अभियान सुरु गरे जसले सेभर्स, नाली, ट्या ले कीबाट फोहोर ल्याउँथे।


33 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page